Lions Club Hemnesberget – 50 år

Publisert av Jon Arne Jacobsen den 18.01.21.

Lørdag 15.mars kunne LC Hemnesberget feire 50 års jubileum.

Det var torsdag 23. januar i 1964 at det første ordinære møtet ble avholdt. Før dette, en vakker dag i desember 1963, hadde et knippe voksne menn hatt et stiftelsesmøte hvor de bestemte at Lions Club Hemnesberget skulle etableres.

Det første styret besto av : President Gunnar Skodvin, sekretær Oluf Danielsen, kasserer Trygve Furuhatt, visepresident Leif Hansen, og klubbmaster Eilert Præsteng.

Jubileumsfesten

Som nevnt fant den høytidelige markering av 50 år som klubb sted den 15. mars i år. Gjenlevende charter medlemmer var invitert sammen med bla. DG Svein Fandal,  soneleder, og gjester fra omliggende klubber.

Fadderbarnet, LC Korgen var spesielt invitert. Med gjester og fruer var det samlet ca. 35 personer til en hyggelig kveld i Trenor Vinduer AS sine flotte lokaler.

Kvelden startet med en lokal ” kommar”, og gjestene fikk stifte litt kjennskap til hverandre. Festkomiteen hadde pyntet et vakkert bord. Maten denne kvelden besto i Tapas, som ut i fra ”godlydene” rundt bordet var meget vellykket.

Under middagen kom festtalene på rekke og rad, og gaver ble overrakt til klubben.

Chartermedlem Eilert Præsteng var også til stede nå og fortalte fra starten av klubben og fremover i tid. Meget interessant!

Med kaffe og kaker samlet gjestene seg rundt småbord i lokalene, og praten gikk livlig til langt på natt. For de som ønsket seg en svingom, så ble det også anledning til det.